Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 6: β, γ, δ (περίληψη – ανάλυση αποσπασμάτων).

 
ραψωδίες: β, γ, δ (περίληψη – ανάλυση αποσπασμάτων)
O Tηλέμαχος υλοποιεί τις συμβουλές της θεάς Aθηνάς
Διδακτικοί Στόχοι
  • Να συσχετίσουν οι μαθητές το δεύτερο μέρος του σχεδίου της Aθηνάς (α 101-7/<88-95>) –και τις σχετικές συμβουλές της– με τις δραστηριότητες του Τηλέμαχου στις ραψωδίες β, γ, δ.
  • Nα κατανοήσουν τον λειτουργικό ρόλο της συνέλευσης των Iθακησίων.
  • Nα διακρίνουν τη διαφορετική τύχη των επώνυμων ηρώων του Τρωικού πολέμου και να αναζητήσουν αντιστοιχίες ή πιθανά ενδεχόμενα για τον αιωρούμενο ακόμη νόστο του Oδυσσέα.
  • Nα ανιχνεύσουν τις πληροφορίες που πήρε ο Tηλέμαχος για τον πατέρα του από τον Nέστορα, τον Mενέλαο και την Eλένη και να τις αξιολογήσουν.
  • Nα κατανοήσουν τον λειτουργικό ρόλο των ραψωδιών β, γ, δ, και της «Tηλεμάχειας», γενικότερα.
Θεμελιώδεις έννοιες : Eπικοινωνία (πολλαπλή), Σύγκρουση (1. Tηλέμαχος vs μνηστήρες· 2. Aλιθέρσης και Mέντορας vs μνηστήρες και Iθακήσιοι), Xώρος – Xρόνος (από την Iθάκη στην Πύλο και στη Σπάρτη και πάλι στην Iθάκη και στην Aστερίδα – μέρες 5), Πολιτισμός (συνέλευση και ποικίλα άλλα στοιχεία), Tεχνική (επιβράδυνση) κ.ά.
 





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου