Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στην Ιστορία για την 2η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Η Μεγάλη Επανάσταση. Κεφάλαια 17-30).


Κεφάλαια 17-24


Όνομα: _________________            
            
                                         

1.    Αντιστοιχίστε πρόσωπα και γεγονότα:


Θ. Κολοκοτρώνης  ●                              ● Μάχη στο Κεφαλόβρυσο.                      
                                                                   
                                              
Ο. Ανδρούτσος     ●                               ● Μάχη στο Πέτα.
                                                                         

Α. Διάκος             ●                               ● Ανατίναξη τουρκικής ναυαρχίδας.
                                                                        

Μ. Μπότσαρης      ●                               ● Χάνι της Γραβιάς.
                                                                                                       

Μαυροκορδάτος    ●                               ● Κατάληψη της Τριπολιτσάς.


Κ. Κανάρης           ●                               ● Γέφυρα της Αλαμάνας.




2.    Σωστό ή Λάθος ;



α. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ονομαζόταν και «Γέρος του Μοριά».



 
β. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης νίκησε στη μάχη του Δραγατσανίου.



 
γ. Οι αντιπρόσωποι του λαού στις Εθνοσυνελεύσεις λέγονταν παραστάτες.


δ. Ο «Άρειος Πάγος» ήταν η τοπική κυβέρνηση της Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας.



 
ε. Ο βασικότερος τρόπος αντιμετώπισης των Τούρκων ήταν ο κλεφτοπόλεμος.



 
στ. Στον επαναστατικό αγώνα παρουσιάστηκαν προβλήματα συντονισμού.



 
ζ. Οι μεγάλες μορφές της Επανάστασης του 1821 ήταν μόνο στρατιωτικές.

η. Η Α’ Εθνοσυνέλευση έγινε στο Άστρος το 1823.




3.    Απάντησε σύντομα στις παρακάτω ερωτήσεις:

Ø   Τι ήταν ο Ιερός Λόχος;

 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



Ø   Πότε, πού και από ποιους ιδρύθηκε η Φιλική Εταιρεία; Ποιος ήταν ο σκοπός της ίδρυσής της και ποιος ανέλαβε την αρχηγία της;
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



Ø   Γιατί η Επανάσταση ξεκίνησε από τη Μολδοβλαχία;

 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



Ø   Τι ήταν ο φιλελληνισμός και πώς ενίσχυσε τον επαναστατικό αγώνα; Αναφέρετε μερικούς γνωστούς φιλέλληνες.

_________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________














Κεφάλαια 25-30


Όνομα: _________________            
                                                     



1.    Αντιστοιχίστε πρόσωπα και γεγονότα:


Μιαούλης             ●                               ● Πολιορκία του Μεσολογγίου.                     
                                                                   
                                              
Παπαφλέσσας       ●                               ● Μάχη στους Μύλους.
                                                                         

Μακρυγιάννης       ●                               ● Ναυμαχία του Ναυαρίνου.
                                                                        

Κιουταχής             ●                               ● Ναυμαχία της Γέροντα
                                                                                                       

Καραϊσκάκης         ●                               ● Μάχες στο Δίστομο και στην Αράχωβα.


Ιμπραήμ               ●                               ● Μάχη στο Μανιάκι.




2.    Συμπλήρωσε τα κενά:

  Το σχέδιο που εφάρμοσε ο Κολοκοτρώνης εναντίον του Ιμπραήμ: _________________
  Χαρακτήρισε το Μεσολόγγι «παλιοφράχτη»: ___________________________________
  Η έξοδος του Μεσολογγίου έγινε: ____________________________________________
  Ανατίναξε την μπαρουταποθήκη του Μεσολογγίου: _____________________________
 Ο αρχηγός της φρουράς που υπερασπιζόταν την Ακρόπολη: ______________________
  Οι Άγγλοι που ορίστηκαν αρχηγοί του στρατού και του στόλου: ___________________
  Ο θάνατος του Καραϊσκάκη προήλθε από: _____________________________________
  Το 1827 υπήρχαν στην Ελλάδα τρία κόμματα: _________________________________
  Ο Καποδίστριας εξελέγη κυβερνήτης από την Εθνοσυνέλευση: ____________________
  Οι στόλοι της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας με ναυάρχους τους ______________
___________________________ αντίστοιχα, κατέστρεψαν τον στόλο του Ιμπραήμ στη ναυμαχία ___________________.
  Η ανεξαρτησία της Ελλάδας αναγνωρίστηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις το _______ με πρωτεύουσα __________________ και σύνορα από __________________ μέχρι _____
___________________. Ο θάνατος του Καποδίστρια προήλθε από: ________________


 
3.    Απάντησε σύντομα στις παρακάτω ερωτήσεις:

   Τι ήταν οι «φοίνικες»;


_________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



   Τι γνωρίζεις για την «Ιουλιανή συνθήκη» και πώς βοήθησε στην απελευθέρωση της Ελλάδας;


______________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



Ποιο ήταν το σχέδιο στο οποίο συμφώνησαν Τούρκοι και Αιγύπτιοι, εναντίον των Ελλήνων;

_______________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



 Ποια μέτρα πήρε ο Καποδίστριας για την παιδεία και τη γεωργία;

____________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________
 _________________________________________________________________________________



4. Να σημειώσετε (Σ) για το σωστό και (Λ) για το λάθος

Α)Ο Ιμπραήμ ,θεωρώντας ότι ο Κιουταχής καθυστερεί στο Μεσολόγγι, πέρασε στη Ρούμελη , για να τον βοηθήσει. (       )

Β) Η έξοδος του Μεσολογγίου έγινε την Κυριακή του Πάσχα. (      )

Γ) Οι Άγγλοι αρχηγοί Τσωρτς και Κόχραν  συμφώνησαν με τον Καραϊσκάκη για τον τρόπο της επίθεσης.(       )

Δ) Η ναυμαχία του Ναβαρίνου οδήγησε τελικά στην απελευθέρωση της Ελλάδας.(      )

Ε) Το ελληνικό κράτος περιλάμβανε αρχικά μόνο την Πελοπόννησο. (      )

Στ) Η Τουρκία απέρριψε την Ιουλιανή συνθήκη. (      )

Ζ) Στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν τέσσερα κόμματα : αγγλικό γαλλικό, ρωσικό και αυστριακό. (       )

Η) Ο Καποδίστριας ίδρυσε γεωργική σχολή  στην Αίγινα. (      )

Θ) Το 1830 αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Ελλάδας. (      )

Ι) Ο Καραϊσκάκης  πέθανε από αρρώστια. (      )



5. Να κάνετε τις αντιστοιχίσεις.

1. Χρίστος Καψάλης                    α. ναυμαχία του Ναβαρίνου

2. Ιωάννης Καποδίστριας            β. ανατίναξη μπαρουταποθήκης

3. Οκτώβριος 1827                       γ. είδος σχολείου

4. φοίνικες                                    δ. Ιουλιανή συνθήκη

5. αλληλοδιδακτικά                     ε. κυβερνήτης της Ελλάδας

6. 27 Σεπτεμβρίου 1831              στ. εθνοσυνέλευση

7. 6 Ιουλίου 1827                          ζ. γεωργική σχολή

8. Τροιζήνα 1827                          η. στρατόπεδο του Καραϊσκάκη

9. Κερατσίνι                                 θ. δολοφονία του Καποδίστρια

10. Τίρυνθα                                   ι. ελληνικό νόμισμα



6. Συμπλήρωσε με τις σωστές λέξεις το σταυρόλεξο και ανακάλυψε την κρυμμένη λέξη
1
















2
















3
















4
















5
















6
















7
















8
















9
















1.     Από αυτό το πολύ εύφλεκτο υλικό ήταν γεμάτη η αποθήκη που ανατίναξε ο Χ.Κ.
2.     Τελικά, αναγκάστηκε να ασκήσει πίεση στο σουλτάνο να σταματήσει τον πόλεμο (όνομα της ηπείρου στην οποία ανήκει και η Ελλάδα)
3.     Ο τουρκικός ………………… εισέβαλε στο Μεσολόγγι.
4.     Από αυτά δεν είχαν οι πολιορκημένοι και η πείνα τους θέριζε.
5.     Ο Χρήστος ………………….., ο πρόκριτος, έβαλε φωτιά στη μπαρουταποθήκη.
6.     Την επιχείρησαν οι πολιορκημένοι, περνώντας ανάμεσα στους εχθρούς.
7.     Γυναίκες και παιδιά μαζί.
8.     Ήταν ηρωικός αλλά ματαιος, όμως συγκίνησε όλους τους λαούς της ηπείρου μας.
9.     Τόσα ήταν τα σώματα στα οποία χωρίστηκαν οι Έλληνες για να βγουν ταυτόχρονα από το Μεσολόγγι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου