ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ"
1. Αρίθμησε τα γεγονότα στη σωστή σειρά :
| Ο Ηράκλειος εκστρατεύει κατά των Περσών. | |
| Ο Ιουστινιανός κτίζει την Αγία Σοφία και μεγαλώνει το Βυζαντινό κράτος. | |
| Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους ( 1453 μ. Χ. ). | |
| Η πρωτεύουσα μεταφέρεται από τη Ρώμη στο Βυζάντιο. | |
| Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε ανατολικό και δυτικό ρωμαϊκό κράτος ( 395 μ. Χ. ). | |
| Οι Ρωμαίοι κατακτούν την Ελλάδα ( 146 π. Χ. ). | |
| Η Πόλη απελευθερώνεται από τον Αλέξιο Στρατηγόπουλο ( 1261 μ. Χ. ). | |
| Ο Λέων Γ΄, ο Ίσαυρος σώζει την Πόλη από τους Άραβες ( 717 μ. Χ. ). | |
| Το Βυζάντιο φτάνει σε μεγάλη ακμή στα χρόνια της Μακεδονικής Δυναστείας. | |
| Οι Φράγκοι κυριεύουν την Κωνσταντινούπολη ( 1204 μ. Χ. ). |
2. Αντιστοίχισε τις ιστορικές έννοιες :
| ακμή | υποτέλεια |
| άλωση | συμμαχία |
| ένωση εκκλησιών | σύγκρουση |
| ανεξιθρησκία | παρακμή |
| διοίκηση | πολιορκία |
| προνόμια | πόλεμος |
| ειρήνη | αναρχία |
| εικονομαχία | απελευθέρωση |
| διπλωματία | σχίσμα εκκλησιών |
| ηγεμονία | φανατισμός |
3. Σύνδεσε τα παρακάτω ιστορικά γεγονότα με τη χρονολογία που αυτά συνέβησαν :
| 146 π. Χ. Η Πόλη σώζεται από τους Αβάρους. | |
330 μ. Χ. Οι Ρωμαίοι κατακτούν την Ελλάδα. |
|
537 μ. Χ. Γίνονται τα εγκαίνια της Αγίας Σοφίας. |
|
| 626 μ. Χ. Η Πόλη κυριεύεται από τους Φράγκους. | |
| 1204 μ. Χ. Η Άλωση της Πόλης από τους Τούρκους. |
|
| 1453 μ. Χ. Η Κωνσταντινούπολη γίνεται πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας. |
4. Βάλε Χ στο σωστό τετράγωνο :
| Ενέργεια | Νομοθεσία | Διοίκηση | Οικονομία |
| Η αυτοκρατορία χωρίστηκε σε Θέματα. | |||
| Οι γεωργοί αύξησαν την παραγωγή προϊόντων. | |||
| Οι νόμοι εκσυγχρονίστηκαν και συγκεντρώθηκαν. | |||
| Περιορίστηκε ο αριθμός των υπαλλήλων. | |||
| Αναπτύχθηκε πολύ το εμπόριο μεταξωτών. | |||
| Γράφτηκαν και νέοι νόμοι, οι « Νεαρές ». | |||
| Οι νόμοι εφαρμόζονται δίκαια σε όλους. | |||
| Η Κρήτη ελευθερώθηκε από τους πειρατές. | |||
| Οι δρόμοι της θάλασσας έμειναν ανοιχτοί. | |||
| Το εμπόριο πέρασε στα χέρια των Βενετών. |
5. Ποιες από τις παρακάτω ενέργειες θεωρούνται διπλωματικές και ποιες όχι ; Σημείωσε ΝΑΙ και ΟΧΙ, αντίστοιχα.
| Παραχωρούσαν προνόμια στους αρχηγούς τους. | |
| Τους πρόσφεραν πολύτιμα δώρα, τίτλους και αξιώματα. | |
| Έστελναν ιεραπόστολους και εκχριστιάνιζαν το λαό τους. | |
| Ανέπτυσσαν εμπορικές σχέσεις μαζί τους. | |
| Έδιναν χρήματα κι έστρεφαν τον ένα αντίπαλό τους εναντίον του άλλου. | |
| Τους πολεμούσαν με το στρατό και τα καράβια τους. | |
| Χρησιμοποιούσαν το υγρό πυρ εναντίον τους. | |
| Πάντρευαν τις πριγκίπισσές τους με ξένους άρχοντες ή διαδόχους τους. | |
| Τους έκαναν μισθοφόρους στο Βυζαντινό στρατό. | |
| |
Δέχονταν παιδιά των αρχόντων τους στο Πανεπιστήμιο της Πόλης. |
6. Γράψε δίπλα από κάθε πρόσωπο μια σύντομη πρόταση για μία ενέργειά του :
| Κωνσταντίνος | |||
| Θεοδόσιος | |||
| Ιουλιανός | |||
| Ιουστινιανός | |||
| Αυτοκράτειρα Θεοδώρα | |||
| Ηράκλειος | |||
| Λέων ο Γ΄, ο Ίσαυρος | |||
| Διγενής Ακρίτας | |||
| Βασίλειος ο Β΄ | |||
| Πατριάρχης Φώτιος | |||
| Αυτοκράτειρα Ευδοκία | |||
| Φλαντανελλάς | |||
| Κωνσταντίνος Παλαιολόγος | |||
| Νικηφόρος Φωκάς |
7. Βάλε Σ ή Λ στις ενέργειες των Ρωμαίων :
| |
Οι Ρωμαίοι μετέφεραν στη Ρώμη πολλά ελληνικά έργα τέχνης. |
| |
Πολλοί Έλληνες δάσκαλοι δίδαξαν ελληνικά στους Ρωμαίους και τα παιδιά τους. |
| Ο Κωνσταντίνος και ο Λικίνιος υπέγραψαν το « διάταγμα της ανεξιθρησκίας ». | |
| Φανατικοί χριστιανοί κατέστρεψαν πολλά αρχαία αγάλματα και μνημεία. | |
| Ο Ιουστινιανός έκλεισε τη Φιλοσοφική σχολή της Αθήνας. | |
| |
Ο Πατριάρχης Σέργιος έδωσε τους θησαυρούς της Εκκλησίας στον Ηράκλειο. |
| |
Στα βυζαντινά σχολεία φοιτούσαν μόνο αγόρια. |
| |
Στις σχολές του Βυζαντίου φοιτούσαν και μαθητές από άλλες χώρες. |
| |
Ο σουλτάνος φέρθηκε με σεβασμό στον αυτοκράτορα Ρωμανό Διογένη. |
| |
Οι Φράγκοι κατακτητές μετέφεραν στη Δύση πολλούς θησαυρούς της Πόλης. |
| Ο Αλέξιος Στρατηγόπουλος ανάκτησε την Πόλη, αναίμακτα ( χωρίς νεκρούς ). | |
| |
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος δε δέχτηκε να παραδώσει την Πόλη και να σωθεί. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου